Wednesday, March 30, 2016

Hjertaas

Idag hadde jeg en vakker tur i Hjertaas friluftsområde i Sandefjord. Området skal være kåret til byens vakreste turområde. Det kan være delte meninger om akkurat det men utsikten fra Hjertaastoppen er flott. Her ser jeg først over mot Tønsbergfjorden og så snur jeg meg litt og ser også hele Sandefjords-fjorden. Selve toppen ligger 148 moh. Ikke akkurat Norges høyeste fjell, men det duger bra her i Sandefjord. Hele turen i dag var på litt over 7 km. En overkommelig liten tur i en vakker skog, mye fuglesang, og trær som viser en bristeferdig lengsel etter våren.
Takk til Sandefjord kommune og Sandefjord Turistforening som har anlagt en så praktfull turområde som er åpent for alle. Store deler av stien følger skiløypa som brukes vinterstid. Her er også en lengre del av skiløypa en lysløype. Selv om stien er flott, må jeg være ærlig og si at jeg liker meg best utenfor løypa. Tror man opplever mer i livet ved å gå utenfor "stien" av og til. Det er uten tvil omveiene vi tar i livet som fører lengst :-)

No comments:

Post a Comment